St Albans kisaraportti (kun nyt täällä ry:n sivuilla kävin)

Ne kovan onnen tarinat ja muut jorinat.

St Albans kisaraportti (kun nyt täällä ry:n sivuilla kävin)

ViestiKirjoittaja gv_eskimo » Ti Heinä 25, 2017 18:34

St Albans April 2017 kisaraportti (kopsattu, eli hankalasti luettava, ollut työlistalla heittää tänne jossain vaiheessa).

----------------------

Pelasin Eskgammon-tyylisesti koko turnauksen koska olen pelannut vain sitä viime aikoina. Miten meni normi-backista pelatessa?

64 pelaajaa, Lauantaina 11p x 3
Sunnuntaina 7p x 4 + finaali (ihme aikapula systeemi)
Osallistuminen 55£, taisin käyttää 115£ kun olin sidepooleissa ja Silverissä

-----------------

Lauantai:

3 straight wins = you are close to the BIG money. Cool.

Lauantai oli ok. Voitin kaikki kolme matsia 11-3 tms joten suoraan päin isoja rahoja.

----------

Pari pelaajaa lisää melkein heittämällä eli 8 parhaan joukossa. Nyt ensimmäistä kertaa yksi matsi tuurilla 6-6 tilanteessa, ei Eskgammon style aina toimi. Mutta positionaalinen peli on aivan omaa luokkaansa eli sitä Eskgammon on parantanut huimasti.

Eli quarterfinals... wow. 64 players... not bad. Ok, memory lane taitaa kohta vaihtaa enkuksi...

Eka hyvä pelaaja tuli vastaan, hiton paha suuhygienia tosin, melkein haittasi. Tykkäsi kanssa tehdä temppuja (pelaa äläkä leiki), taisi myöhemmässä matsissa tulla kisan ainoa TD päätös kun mies sekoili jonkun homman kanssa.

Sinäänsä 7p ei ole hyvä Eskgammon stylen kannalta, loppuu aika kesken jos tulee yksi tuuripeli vastustajalle.

Rockasin kuitenkin, heti alkuun 4-0 (noh, vastustaja heitti 1/2, 2/3 loppusisääntulossa ja minä yhdet tuplat eli tuurilla gammon).

Eihän tässä olisi kuin 3p lisää niin 200 puntaa guaranteed.

Ja alamäki alkoi. Hyvin pelasi, kuulat oikeisiin paikkoihin, neljä backgamua meni puihin peräkkäin.

Ei hätää, ratkaiseva peli...

Sisääntulossa viiden prime, blotti kahden päässä hypystä. Ja *totta helvetissä* ääliö rollaa 62.

Noh, kyseinen heppu voitti koko turnauksen, 1800£ + sidepools + silver/gold eli ei ollut ihan surkea pelaaja.

6 voittoa, 1 häviö... eikä senttiäkään rahaa. Täh. Kiva palkintosysteemi.

"If you play in the quarters, you move straight to final 8".

WTF?

Jos tiput sitä ennen niin consosta voi saada 900£.

Super8, ainoa jäljellä oleva lohtu-turnaus, max 90£.

WTF!!!!!!!!!!!!

Juu, pieni ongelma distributionissa.

Mainissa 1800£.

Consossa 900£ (johon ei pääse mikäli pelaa liian hyvin!!!).

No, jatketaan!

Rockasin sen Final8 loppuun saakka (3-4-5 matsia).

Finaalissa vittuuntunut "kuulemma paras brittipelaaja" vastassa.

Hemmo iski sitten kellon ("player can enforce on opponent") mun eteen. Kivaa. Arvatkaa
vihaanko niitä perhanan kelloja kun ovat huonoja keskittymiselle. Siksi en pelaa Suomen kisoissa enää.

Pyysin vastustajaa painamaan shakkikelloa kunnolla. Ei painanut. Pieni hivellys. Joka
kerta, kenen vuoro, jne? Näkemiin keskittymiselle.

Noh, oli kyllä hyvä pelaaja (niitä Brittien finalisteja). 12 sekunnin siirroilla, ei pahemmin virheitä. Ei kai
minullakaan, kuulat menivät vaikeiksi tietty - cube ikkunat aika ruosteessa.

Lopputulos ajan suhteen, 14 minsasta molemmilla jäljellä 13 minsaa :). Noh, ei minulla olisi hätää kellojen kanssa jos joku painaisi niitä pelaajien puolesta :D .

Jo semissä meni vaikeaksi kun oli 5 min paussit koko päivän aikana eli 6 matsia ilman
ruokaa ja sitten tämä finaali... verisokerikin lienee jo alhainen.

6-away, 2-away tilateessa isken tietty kuulan ja 5 prime alkaa kohta nakuttaa bonusta. Pari kertaa, sitten
oma viimeinen jäbä joutui tulemaan parin pipsin päähän melkein huulille ja vastustaja heittää 6-2. POKS. TAAS! Noh, kai
johonkin olisi pitänyt sen jälkeen osua mutta ei. 5-5 olisi ollut aika jees eli aika rukoushetken tavoilla olisi pitänyt voittaa.

Ulos ja näkemiin. Tai ei kai kahdesta quarter+finaalista "parhaat" voi oikein olla ulos, hyvinhän minä pärjäsin.

Lopputulos?

4th. No, 64:stä pelaajasta, aika kova, oli siellä Brittien parhaimmistoa. Taitaa kai lyödä
mun 3-4 sija Suomen Openissa jossa 40 pelaajaa aikoinaan.

Rahallinen lopputulos?

115£ in, 90£ out.

WTF!!!

Se käännekohta jossa hävisin ekan pelin oli siis 200£ arvoinen. Sen kyllä tiesin, mutta
kaikki side poolit olivat enemmän arvoisia kun ne maksetaan 4 pelaajan potista. Siksi
kai se jätkä olikin käynyt syömässä hevosenpaskaa että suu haisi tarpeeksi :). Haittasi
hieman kun hönkäisi nääs.

Sitten selvisi myöhemmin että olin ainoa "valaista" jotka selvisivät nin pitkälle (side
pool) eli tuli 140£ lisää eli tuplasin rahani sentään. Kuten Jouni on aina sanonut, kisojen panos voi olla tosi alhainen, side poolit hoitavat homman varsin mallikkaasti. Mitä tässä nyt päädistribution oli hieman outo.

Siinä mielessä oli kivaa... Toinen hyvä pelaaja joka teki huutokauppaa itsestään (eli
meidän ryhmästä) = tyyliin voittaa 1000£ jos joku meidän ryhmästä voittaa => istui kuin
kuumilla hiiliillä sen ekan pelin 6-2 tapon aikana (kävi jopa sanomassa minulle että olen ainoa
mahis jolla hän saa rahaa aikaisemmin sen matsin aikana). Meidän ryhmä kun oli halpa kuin fan. Kiva tyyppi, oli mun
ensimmäinen vastustaja ja hän hävisi minulle 11-3. Hups.

Summa summarum?

Eskgammon play style ROCKS! Jengi oli oikeasti ihan hukassa.

Noh, *oikea* Eskgammon on tietty parempi elämys. Mutta oudon hyvin on parantanut peruspeliäkin 100 elon verran (en tosin vieläkään pääse yli 2000).

Jounin mökillä oli pari viikkoa sitten Eskgammon swingi. Suosittu tapahtuma, vanhaa kunnon rentoa meininkiä, eli uusiksi monen (kaikkien?) mielestä. Taisi olla yli puoli vuotta viimeisistä kisoista.

Toivottavasti kivaa joskin hieman "nopeata" kirjoittelua että kerrankin täälläkin jotain luettavaa :D .
gv_eskimo

Paluu Vapaa keskustelu